Mobila utställningsprodukter och upplevelser - hur marknadsför ni er verksamhet på mässor och evenemang?

11 apr 2018
Innovatum, Trollhättan

Denna kurs vänder sig till alla som driver ett museum eller besöksmål.

Vi människor upplever saker med våra sinnen och ett besök på ett museum engagerar oftast flera av våra sinnen. Men den känslan kan vara svårt att förmedla när man marknadsför sitt besöksmål utanför museets väggar, till exempel på en mässa eller ett evenemang, såsom Arbetslivsmuseernas dag.

Nu har ni möjlighet att delta i en workshop där ni kan få inspiration för att hitta mobila och flexibla aktiviteter och utställningsprodukter som gör att människor kan få en upplevelse och en känsla av ert besöksmål redan innan de kommer dit. Ni får också chans att lära er mer om hur man inreder sin monter, hur man riktar sig till olika målgrupper och vad som är bra att tänka på när man ska marknadsföra sig på andra platser.

Att kunna visa upp sin verksamhet på publika aktiviteter på ett bra och kreativt sätt, leder till mer uppmärksamhet och också fler besäkare.

Dagen kommer innehålla inspiration och workshop där ni får möjlighet att utveckla ideer och förslag utifrån en egen verksmahet, tillsammans med andra deltagare, våra kursledare Henrik Wallin Pérez och Susanna Wallin.

Henrik Wallin Pérez och Susanna Wallin har arbetat med event under många år och tillsammans driver de Venga Vamos event AB. Bland företagets uppdrag ingår att arrangera mässor, byggnation av montrar samt aktivering. Under workshopen delar de med sig av råd och tips om hur ni kan skapa en så lyckad mässmonter som möjligt!

Anmälan: Till henrik.olsson@innovatum.se senast den 6 april