Kundvård och bemötande

Ett annat perspektiv än andra affärsidkare, foto Freddie Wendin

Välsorterade galgar och strukna kläder, foto Freddie Wendin

Kristallkronan i butiken, foto Freddie Wendin
Att att kunder bemötts med bra service och bemötande är A och O, alla kunder oavsett samhällsklass behandlas lika. Detta är grundvärderingar som Camilla sedan barnsben bär med sig. Att ge av sin tid till kunden och diskutera olika klädesplagg inför ett kommande köp utan att stressa är viktigt, många kunder tillhör den äldre generationen och vill få förslag och tisp. Många är de som har planerat sina köp över tid och tänkt igenom sina behov. Det handlar mycket om att lyssna. Genom sina många år i butiken kan Camilla se vilka modeller och färger som passar kunden, att vara kund och få denna service i de större klädkedjorna är inte vanligt.
Camilla är också mån om vad hennes kunder tycker om de plaggen som sålts tidigare, har de förändrats i tvätt och har kvaliten hållit. Får hon t.ex. reda på att ett par byxor har för dålig sömsmån och spricker, meddelar hon leverantörer, de har då möjlighet att göra förändringar i sin produktion. Hon förklarar att alla i kedjan ska vara nöjda med affären, det går bara om det finns en fungerande kommunikation.
På galgarna i butiken hänger klädesplaggen prydligt i rader, rätt storlek och typ av plagg på rätt plats. De plagg som behöver strykas på får denna behandling, det är viktigt att kläderna är fint skick och ordningen i butiken lockar kunderna. I butiken finns även en stor kristallkrona som lyfter upp hela butiksinredningen, ett inslag som sätter guldkant på butiken.
Det finns ett genuint intresse för service, omsorg hos Camilla för att hjälpa sina kunder, hon har alltid försökt lösa kundens önskemål. Även om alla besök inte leder till köp så finns en trevlig kommunikation mellan parterna.